Støt vores sponsorer – de støtter os

Vores vedtægter

§ 1: Foreningens navn

Foreningens navn er: “Holstebro KFUM Volleyball”, og foreningen er medlem af KFUM´s Idrætsforbund i Danmark.

§ 2: Foreningens hjemsted og stiftelse

Foreningen er hjemmehørende i Holstebro kommune og stiftet 2/12-1987 på initiativ af bestyrelsen i det tidligere “Holstebro KFUM´s Volleyballsektion” af 11/9-1968 og i det væsentlige bygget på denne forenings medlemsskare.

§ 3: Foreningens formål

Foreningens formål er på et folkekirkeligt grundlag at skabe de bedste muligheder for, at dens medlemmer kan udøve deres idræt – volleyball, idet der i såvel idrætslige som sociale forhold tages hensyn til både bredden og eliten.

§ 4: Medlemskab

a) Som medlem kan optages enhver, der vil overholde foreningens vedtægter.
    Udmeldelse skal ske til foreningens kasserer. Ved udmeldelse foretages afregning
    af kontingentrestance m. m.
b) Bestyrelsen kan som eneste myndighed ekskludere et medlem.
c) En sådan eksklusion skal fremlægges til godkendelse på næste generalforsamling.

§ 5: Kontingent

a) Kontingent for den efterfølgende sæson fastsættes på den ordinære
    generalforsamling.
b) Bestyrelsen kan efter vurdering i det enkelte tilfælde bevilge enkelte medlemmer
    eller grupper heraf hel eller delvis kontingentfritagelse.

§ 6: Foreningens medlemskab af andre forbund / foreninger

Ændret medlemskab af forbund / foreninger skal godkendes på førstkommende generalforsamling.

§ 7: Generalforsamling

a) Generalforsamlingen er foreningens øverste myndighed.
b) Generalforsamling med dagsorden varsles ved opslag på træningsstederne samt
    på klubbens hjemmeside senest 14 dage før generalforsamlingens afholdelse.
c) Adgang til generalforsamlingen har alle medlemmer af foreningen samt alle
    inviteret af bestyrelsen.
d) Stemmeret har alle medlemmer, som ikke er i kontingentrestance.
e) Generalforsamlingen er beslutningsdygtig uanset det fremmødte antal medlemmer.
f) Generalforsamlingens dagsorden skal indeholde følgende punkter:
     1: Valg af dirigent (Ledes af formanden).
     2: Behandling af indkomne forslag.
     3: Eventuelt.
g) Indkomne forslag skal foreligge skriftligt hos formanden 5 hverdage før
    generalforsamlingens afholdelse.
h) Afstemningen skal på forlangende af blot et medlem være skriftlig.
i) Afstemningen afgøres ved almindeligt flertal. Ved stemmelighed foretages et
   skriftligt omvalg. Ved ny stemmelighed bortfalder forslaget.

§ 8: Ordinær generalforsamling

a) Ordinær generalforsamling afholdes hvert år i marts.
b) Dagsordenen til ordinær generalforsamling skal foruden punkterne nævnt i § 7: f)
    indeholde følgende punkter, der placeres umiddelbart efter valg af dirigent:
     1: Bestyrelsens beretning om foreningens arbejde i det forløbne år fremlægges af
         formanden til godkendelse.
     2: Foreningens reviderede regnskab fremlægges af kassereren til godkendelse.  
     3: Fremlæggelse af næste sæsons målsætning til godkendelse.
     4: Fremlæggelse af årets budget – herunder fastsættes kontingent for næste
         sæson til godkendelse.
     5: Valg af medlemmer samt 1. og 2. suppleant til bestyrelsen.
     6: Eventuelt valg af medlemmer og suppleanter til diverse udvalg efter
         bestyrelsens skøn.
     7: Valg af 2 revisorer og 1 suppleant.
c) Det reviderede regnskab skal foreligge skriftligt på generalforsamlingen.

§ 9: Ekstraordinær generalforsamling

Ekstraordinær generalforsamling skal afholdes, når bestyrelsen ønsker det, eller 1/4 af medlemmerne skriftligt forlanger det med angivelse af emne(r) til dagsordenen.

§ 10: Bestyrelsen

a) Bestyrelsen på 5 medlemmer, 1. og 2. suppleant, 2 revisorer samt 1
     revisorsuppleant vælges af generalforsamlingen.
b) Kasserer, revisorer og suppleanter vælges direkte. I øvrigt konstituerer
     bestyrelsen sig selv med formand, næstformand og sekretær.
     Kassereren behøver dog ikke at være medlem af bestyrelsen.
c) Valgperioden er 2 år, således at formand samt 1 medlem efter tur vælges på lige
     årstal, mens kasserer samt 2 eller 3 medlemmer jævnfør § 10 b vælges på ulige
     årstal. Revisorer og suppleanter vælges kun for 1 år af gangen.  
d) Valgbar til bestyrelsen er alle medlemmer med stemmeret ved
     generalforsamlingen.
e) Sekretæren fører referat fra bestyrelsesmøder og generalforsamlinger.
f)  Kassereren fører foreningens regnskaber.
g) Regnskabsåret følger kalenderåret.
h) Bestyrelsen nedsætter på egen eller generalforsamlingens foranledning eventuelle
     udvalg.
i) Bestyrelsen drager omsorg for, at hele foreningens formålsparagraf tilgodeses,
    således at arbejdet udover det rent idrætslige også kommer til at omfatte møder,
    fester, klubaftener o. lign., som kan fremme kammeratskabet og sammenholdet i
    foreningen.
j) Bestyrelsen er i alle henseender ansvarlig overfor generalforsamlingen.
k) Foreningen tegnes af formanden og kassereren.
l) Foreningens midler opbevares på en bankkonto og/eller på en girokonto. I særlige
    tilfælde kan mindre kontante beløb opbevares hos kassereren eller hos formanden.

§ 11: Vedtægtsændringer

a) Vedtægtsændringer kan kun ske på en generalforsamling.
b) Forslag til vedtægtsændringer skal foreligge som selvstændige punkter på
    generalforsamlingens dagsorden.
c) Vedtægtsændringer skal vedtages med 2/3 af de afgivne stemmer.

§ 12: Foreningens opløsning

a) Foreningens opløsning sidestilles med vedtægtsændringer; dog skal den vedtages
    med 3/4 af de afgivne stemmer.
b) Ved foreningens opløsning henstilles foreningens aktiver på en konto i et lokalt
    pengeinstitut, hvor de administreres af MJVB. Disse aktiver tilfalder den første
    forening i Holstebro, der startes med formålsparagraffer svarende til disse.

§ 13: Vedtagelse

Nærværende vedtægter er godkendt på Holstebro KFUM Volleyball´s generalforsamling 31/3-2016.